▲I'M FREE

3 långa år... Och ÄNTLIGEN (!!) är det klart. Ingen vet hur länge jag har väntat på den här dagen, att kunna le utan att skämmas.
Min mamma och syster brukade säga, att det var som om någon hade tagit alla mina tänder, använt dem som maracas och sedan kastat in dom i munnen igen. Och det var så sant, det såg verkligen hemskt ut.
Så 2006 började hela resan. Jag fick någon slags metallbåge i gommen, jag fick dra ut tänder. Jag fick till och med operera fram tänder som inte kunde växa ut naturligt, så innan "the real thing", gick jag runt i högstadiet med en slags fjäder som DROG ut min högra hörntand.
Jag tror aldrig att jag har känt sån fysisk smärta som den perioden. Jag grät medan mamma höll mig i handen och tandläkaren som höll på och spänna den där himlans fjädern medan hon alltid sa: "Tänk hur bra det kommer bli sen!" Jag kunde allvarligt inte se det.
Tillslut, efter en resa till Hassela, for jag direkt till tandläkaren och fick min räls. Jag kommer ihåg att jag tänkte: "Snart så kommer jag att få ta ut den!" Tänk vad den tiden har gått fort, trots att det har gått 3 år.
 
Nu sitter jag här, rälsfri och känner mig som en riktig vinnare. En sån härlig känsla!! ÄNTLIGEN!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback